Donnerstag, 2. Oktober 2008

Und am Ende Vernunft?!

Kopf hoch liebe Heiligpaladine, ich weiß, momentan siehts nicht allzu rosig aus für euch.
Das ist wohl auch Blizzard bewusst geworden. Hier mal wieder ein Bluepost von Ghostcrawler:

We are still showing good healing from Holy paladins. However, we are getting feedback that they may be struggling with mana and perhaps even with boredom. To help with both of these potential problems, We are going to change Divine Plea to only reduce your healing by 20% (up from 100%). However, the original nerf to the spell was partially because of it being difficult to stop a paladin in PvP, so we are going to make the effect dispellable.

We're still taking a look at some of Holy's deep talents and I do want to acknowledge that there have been many great suggestions to change some of those.

We understand that some Holy paladins still feel that their movement and group healing mechanics aren't sufficient yet. However, we still like Bacon of Light , Holy Shock and talents like Infusion of Light to help with these problems. We want to get a few of the kinks out and see them in action more before making further changes here.

We also want to reiterate that measuring healing is much tougher than estimating dps or tank mitigation. While healing throughput and efficiency are important, so is knowing who to heal when and with what spell. We're going to keep a close eye on this through the rest of beta, in the Burning Crusade patch and when Lich King goes live.

Thank you, as always, for your feedback.


Klingt zumindest ein wenig hoffnunggebend, wenn gleich die Änderung an Divine Plea ein PvP-nerf für Retris sein dürfte.
Am besten finde ich aber "Bacon of Light". mjammjam :D
~Pat

1 Kommentar:

Anonym hat gesagt…

Naja, mal schaun was sie letztendlich noch ändern.
Die IoL-Änderung war ja weitgehend eine PvP-Änderung.
Im PvP war aber JotW wohl eher das Problem: Die Instantheals sind nämlich eigentlich keineswegs overpowered wenn man bedenkt wie schnell man dadurch OOM geht.

Außerdem bin ich mal gespannt wie sich das dann im PvE spielen soll. Bisher spielts sich nämlich sogar in Sunwell (oder vielleicht gerade da weil da ein konstanter Heilstrom kommen muss sonst is der MT tot?) stinklangweilig.



Oh, und Glyx poste mal ein paar von deinen Kunstwerken (http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=5963300777&sid=3)

:P